lunes, 29 de diciembre de 2008

LA VARIANT SUD: "AMB LLEIDA I AMB EL MEDI AMBIENT"


LA VARIANT SUD: “AMB LLEIDA I AMB EL MEDI AMBIENT”

En l’últim ple municipal, es va debatre una moció de l’oposició que pretenia allunyar cap a més al sud la variant projectada i aprovada per La Generalitat que ha de completar la circumval·lació de Lleida. Aquesta autovia prevista enllaçarà les diferents carreteres, amb l’objectiu de “descongestionar” l’actual Passeig de Ronda, el nucli de la ciutat i el Polígon Industrial, amb la conseqüent disminució de contaminació ambiental i acústica. La moció va ser rebutjada per l’equip de govern del PSC, contra la postura de l’oposició (PP, ERC, IC, CiU).

Aquesta proposta anava motivada amb la “noble” intenció de respectar la integritat de L’Horta de Lleida ciutat, la qual representa menys del 1% de la seva activitat econòmica.

En la meva opinió, no veig tan clar que la moció dels partits de l’oposició, anés en defensa de L’Horta de Lleida, perquè el seu projecte abastaria més terrenys rústics que quedarien afectats.

Tampoc resultaria sostenible, perquè no és útil pel fi pel qual va ser projectat, (donar un servei a usuaris i petits empresaris), a l’encarir costos a transportistes i vehicles d’empreses, per ser la diferència del trajecte 3 km més llarg que la proposada i és defensada pel PSC, la qual cosa significaria més consum de combustible, que originaria al mateix temps, més CO2 a l’atmosfera.

A més, el fet d’estendre’s més al sud, significa obrir portes, perquè es produeixin més possibilitats de requalificacions de zones rústiques en urbana, atraient noves iniciatives immobiliàries. I potser, aquí neix , el fons de l’assumpte, que puc entendre en posicions de grups com el PP i CiU que es mouen per interessos immobiliaris, però no ho entenc en partits com Iniciativa Verds o ERC, que s’etiqueten d’ecologistes, i que sense adonar-se han entrat en el joc de l’especulació immobiliària.

La connexió de la variant sud està aprovada per La Generalitat, havent-se reduït considerablement l’impacte ambiental que tota obra origina, i la moció estava fora de lloc, perquè la connexió de l’Est, ja està adjudicada, i entorpiria la realització de l’obra en la totalitat, i en els temps que corren, es precisa activitat i no perdre el temps en discussions sense arguments de suficient pes.

En definitiva, davant l’alternativa existent, considero encertat el posicionament responsable del grup municipal socialista a favor del traçat proposat per La Generalitat, per la seva reducció de costos, i perquè resulta més ecològic i sostenible en equilibri amb les necessitats reals de la ciutat de Lleida, i això no és incompatible amb la protecció de la singularitat i contrapès de l’actual Horta de Lleida.


Fco. Craviotto
www.craviotto-opinion.com/

No hay comentarios: